Zarządzanie zasobami ludzkimi w projektach
Uczestnicy:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób które zarządzają ludźmi w projektach współpracujących z podwykonawcami i jednocześnie chcących rozwijać, motywować zespół w sposób który może być wsparciem podczas współpracy czy prowadzenia projektów.
Szkolenie jest 2-dniowe w formie warsztatowej prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie. W szkoleniu może wziąć udział maksymalnie 25 osób.
Cele szkoleniowe:
- poznanie umiejętności i narzędzi potrzebnych do efektywnego zarządzania zespołem i podwykonawcami
- zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w projektach
- poznanie swojego stylu zarządzania/ kierowania zespołem
- poznanie czynników wpływających na budowanie zespołu projektowego
- zapoznanie się z odpowiedzialności wynikającej ze stanowiska Projekt Menadżera
Szkolenie dostarcza uczestnikom:
- przyjrzenia się swojej roli jako lidera
- przećwiczenie wybranych umiejętności wykorzystywanych w zarządzaniu
- doskonalenie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów wynikających ze stanowiska Projekt Menadżera
- poznania podstawowych zadań wynikających z zarządzania zasobami ludzkimi w projekcie
- przyjrzenia się elementom budowania zespołu
- przyjrzeniu się wpływowi motywacji na zespół
Szkolenie jest tak zaprojektowane by doświadczyli Państwo wpływu różnych czynników na Państwa motywację i sprawdzili jakim jestem liderem i jak zarządzam zespołem.
Szkolenia, które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie,co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z którymi borykają się na co dzień w pracy.
Harmonogram szkolenia
I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.
- Przedstawienie się uczestników i zebranie oczekiwań dotyczących szkolenia
II. Kierownik projektu czy lider?
- Jaki jestem liderem a jakim chcę być?
- Obszary zarządzania
III. Etapy zarządzania zespołem
- Etapy pracy i rozwoju zespołu w projekcie
- Ustalenie kontraktu współpracy z zespołem i jednostką w zespole
IV. Budowanie zespołu projektowego
- Lider a zespół
- Komunikacja z zespołem
- Rozróżnienie typów osobowości i ich wpływ na pracę zespołu
- Ścieżka rozwoju wolontariusza
V. Zakończenie szkolenia
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany programu szkolenia..
Metodyka Prowadzenia zajęć
Szkolenia i warsztaty które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak, aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie, co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z pracy zawodowej , z którymi borykają się Państwo , na co dzień w pracy zawodowej.
Filozofia szkoleń
1. Uczenie się na pozytywnym doświadczeniu – nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne
2. Uczenie się na błędach – mylić się jest rzeczą ludzką, podziel się swoim błędem z innymi
3.Praca oparta na procesie grupowym
4. Ścisłe dostosowanie szczegółów szkolenia do specyfiki pracy uczestników szkolenia oraz oczekiwań firmy wobec ich obecnych i przyszłych działań,
- jednoznaczne przedstawienie uczestnikom celów szkolenia oraz praktycznych korzyści wynikających z ukończenia szkolenia,
- Docenienie doświadczenia i dorobku zawodowego uczestników, jako podstawy do wzmacniania automotywacji i chęci dalszego rozwoju,
- Przejrzysta forma szkolenia oraz odpowiednio dobrane metody szkoleniowe umożliwiające efektywny proces uczenia się i rozwijania umiejętności,
- tempo prowadzenia zajęć umożliwiające wszystkim uczestnikom pełne przyswojenie wiedzy i doskonalenie umiejętności praktycznych,
- stosowanie metod partycypacyjnych zapewniających aktywny udział wszystkich uczestników,
- atrakcyjna forma zajęć zwiększająca otwartość na nową wiedzę i umiejętności oraz satysfakcję z udziału w szkoleniu,
- koncentracja na dostarczeniu uczestnikom i firmie maksimum praktycznych korzyści