Jak skutecznie wykorzystać potencjał pracowników – motywowanie pracowników
Jest to 2- dniowe szkolenie skierowane jest dla menedżerów- liderów , a także do osób które chcą podnieść motywację pracowników, a także być wsparciem w realizowaniu zadań, a także chcą wyzwalać w nich potencjał i wykorzystywać go poprzez odpowiednią motywacją i rozwój zawodowy.
Program szkolenia:
Blok I : Powitanie- kontakt i kontrakt
1.Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się
2.Ustalenie kontraktu na szkolenie
3.Przedstawienie celów szkolenia
4.Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
Blok II : Zasoby – czy każdy je ma?
1.Co to są zasoby?
2.Rodzaje zasobów i sposoby ich identyfikacji
- talenty
- umiejętności
- doświadczenia
3.Poznanie modelu zasobów
4.Poznanie własnych zasobów i silnych stron
Blok III : Uznanie i informacja zwrotna
1.Co to jest informacji zwrotna i uznanie
2.Poznanie i przećwiczenie elementów składowych efektywnej informacji zwrotnej
3.Poznanie różnic pomiędzy informacją zwrotną a uznaniem
4.Praktyczne zdobycie umiejętności przekazywania informacji zwrotnej i uznania
- dawanie uznania
- pochwały
- stawianie wyzwań
Blok IV : Poznanie siebie- kim jestem- kim chcę być?
1.Poznanie ważne umiejętności w dawanie uznania i informacji zwrotnej
- słuchanie
- ciekawości
- zadawanie pytań otwartych i zamknietych
2.Czego chce w Tobie więcej…?
3.Praca z wartościami klienta
4.Transfer kompetencji
Blok V : Zakończenie szkolenia
1.Z czym kończę szkolenie
2.Ewaluacja szkolenia
3.Rozdanie dyplomów
Cele szkoleniowe:
- Poznanie elementów efektywnej informacji zwrotnej
- Zdobycie wiedzy z zakresu stosowania uznania i informacji zwrotnej
- Doświadczenie siły oddziaływania na motywację poprzez informację zwrotną i uznanie
- Poznanie rozróżnienia uznania od informacji zwrotnej
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie poprowadzenia sesji z dawaniem informacji zwrotnej i uznania
Korzyści dla uczestników:
- Zrozumienie celów zastosowania informacji zwrotnej i uznania
- Przećwiczenie dawania konstruktywnej informacji zwrotnej i uznania
- Poznanie kluczowych elementów w konstruktywnej informacji zwrotnej
- Zdobycie umiejętności rozróżnienia pomiędzy uznaniem a informacją zwrotną
- Umiejętne połączenie uznania , informacji zwrotnej z zasobami jakie posiada dana osoba
- Poznanie swoich własnych zasobów i silnych stron
Metodyka Prowadzenia zajęć
Szkolenia i warsztaty które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak, aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie, co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z pracy zawodowej , z którymi borykają się Państwo , na co dzień w pracy zawodowej.
Filozofia szkoleń i warsztatów
1. Uczenie się na pozytywnym doświadczeniu – nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne
2. Uczenie się na błędach – mylić się jest rzeczą ludzką, podziel się swoim błędem z innymi
3.Praca oparta na procesie grupowym
4. Ścisłe dostosowanie szczegółów szkolenia do specyfiki pracy uczestników szkolenia oraz oczekiwań firmy wobec ich obecnych i przyszłych działań,
- jednoznaczne przedstawienie uczestnikom celów szkolenia oraz praktycznych korzyści wynikających z ukończenia szkolenia,
- Docenienie doświadczenia i dorobku zawodowego uczestników, jako podstawy do wzmacniania automotywacji i chęci dalszego rozwoju,
- Przejrzysta forma szkolenia oraz odpowiednio dobrane metody szkoleniowe umożliwiające efektywny proces uczenia się i rozwijania umiejętności,
- tempo prowadzenia zajęć umożliwiające wszystkim uczestnikom pełne przyswojenie wiedzy i doskonalenie umiejętności praktycznych,
- stosowanie metod partycypacyjnych zapewniających aktywny udział wszystkich uczestników,
- atrakcyjna forma zajęć zwiększająca otwartość na nową wiedzę i umiejętności oraz satysfakcję z udziału w szkoleniu,
- koncentracja na dostarczeniu uczestnikom i firmie maksimum praktycznych korzyści