Techniki skutecznej sprzedaży
Program szkolenia
I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.
- Przedstawienie się uczestników i zebranie oczekiwań dotyczących szkolenia
- Przedstawienie celów szkoleniowych
- Ustalenie kontraktu na szkolenie
- Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
II. Nawiązywanie kontaktu i budowanie właściwych relacji z klientem
- Pierwsze wrażenie oraz sztuka świadomej autoprezentacji sprzedawcy
- Elementy prawidłowego powitania i nawiązywania kontaktu
- techniki komunikacji niewerbalnej (ABC mowa ciała , rola głosu, dykcja , kontakt wzrokowy, potakiwanie, odzwierciedlanie -dostrajanie się do klienta)
- zakazane słowa/ zdrowa semantyka w komunikacji(,,musi Pani. , powinnam …)
- elementy sztuki komunikacji werbalnej ( zadawanie pytań, aktywne słuchanie, parafraza, podsumowywanie
III. Kluczowe etapy procesu sprzedaży
- Wejście z klientem w jego obszar uzyskanie więzi osobistej
- Rozpoznanie jego potrzeb
- Sprzedaż „emocji i marzeń” które zechce kupić klient
IV. Etapy rozmowy sprzedażowej
- Otwarcie rozmowy sprzedażowej
- Rola pytań w rozmowie sprzedażowej
- Prezentacja oferty (cecha, zaleta , korzyść)
- Wybrane techniki argumentacji
- Podstawowe reguły wpływu społecznego
- Radzenie sobie z obiekcjami klienta
- Zamykanie sprzedaży
V. Typologia klienta
- Prowadzenie prezentacji produktu w odniesieniu do indywidualnych uwarunkowań komunikacyjnych rozmówcy (5 języków komunikacji)
- Szybkie dostosowanie sposobu sprzedaży do typu klienta (4 typy klientów)
Zakończenie szkolenia
Z czym kończę szkolenie?
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany programu szkolenia..
Cele szkolenia:
- Rozwój umiejętności pozyskiwania i obsługi klienta
- Poznanie technik i narzędzi skutecznej sprzedaży
- Nabycie umiejętności stosowania skutecznych metod komunikowania się z klientem
- Poprawienie swojej skuteczności sprzedażowych
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- Rozwiną niektóre umiejętności z zakresu pozyskiwania i obsługi klienta
- Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi z klientami
- Zdiagnozować to co im pomaga w komunikacji z klientem i umieć to zastosować
- Znać 5 języków komunikacji i posługiwać się nimi
- Mogli podczas szkolenia poznać bliżej swoje sposoby komunikacji i innych kolegów
- Sprawdzić i znaleźć sposoby na to gdy komunikacja „nie działa”
- Będą mogli czuć się pewniej w relacji między sobą i z klientami
- Zyskają otwartość do eksperymentowania w sprzedaży i szukania swojego stylu
Metodyka Prowadzenia zajęć
Szkolenia, które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak, aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie, co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z pracy zawodowej , z którymi borykają się Państwo na co dzień w pracy zawodowej.
Filozofia szkoleń
1. Uczenie się na pozytywnym doświadczeniu – nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne
2. Uczenie się na błędach – mylić się jest rzeczą ludzką, podziel się swoim błędem z innymi
3. Praca oparta na procesie grupowym
4. Ścisłe dostosowanie szczegółów szkolenia do specyfiki pracy uczestników szkolenia oraz oczekiwań firmy wobec ich obecnych i przyszłych działań,
- jednoznaczne przedstawienie uczestnikom celów szkolenia oraz praktycznych korzyści wynikających z ukończenia szkolenia,
- Docenienie doświadczenia i dorobku zawodowego uczestników, jako podstawy do wzmacniania automotywacji i chęci dalszego rozwoju,
- Przejrzysta forma szkolenia oraz odpowiednio dobrane metody szkoleniowe umożliwiające efektywny proces uczenia się i rozwijania umiejętności,
- tempo prowadzenia zajęć umożliwiające wszystkim uczestnikom pełne przyswojenie wiedzy i doskonalenie umiejętności praktycznych,
- stosowanie metod partycypacyjnych zapewniających aktywny udział wszystkich uczestników,
- atrakcyjna forma zajęć zwiększająca otwartość na nową wiedzę i umiejętności oraz satysfakcję z udziału w szkoleniu,
- koncentracja na dostarczeniu uczestnikom i firmie maksimum praktycznych korzyści