Komunikacja interpersonalna
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie komunikacji.
Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.
Cele szkoleniowe:
- Poznanie zasad zdrowej i efektywnej komunikacji
- Wypracowanie działań wspierających efektywną komunikację
- Nabycie umiejętności i poznanie narzędzi potrzebnych do przeprowadzania efektywnej komunikacji
- Zmiana rutynowych zachowań w pracy w trudnych sytuacjach
- Zainspirowanie do szukania nowych pomysłów i rozwiązań w pracy
- Poznanie metod, narzędzi które mogą wspierać efektywną komunikację
Szkolenie dostarcza uczestnikom:
- Możliwości rozpoznawania blokad komunikacyjnych i zarzadzania nimi
- Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi
- Zdiagnozowania to co im pomaga w komunikacji i umieć to zastosować
- Poznania 5 języków komunikacji i zdobycia umiejetnosci posługiwania się nimi
- Możliwości poznać bliżej swoich sposobów komunikacj
- Przećwiczenia możliwości zastosowania metod komunikacyjnych
- Przećwiczenie wybranych umiejętności wykorzystywanych w komunikacji
- Doskonalenie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów
- Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia trudnych rozmów
- Możliwości poznania siebie
- Wypracowania metod komunikacji służącej zdrowej komunikacji
- Zrozumienia sposobów pokonywania barier w komunikacji
Harmonogram szkolenia
I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.
- Ustalenie kontraktu na szkolenie
- Ustalenie celów szkolenia
- Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
II. Umiejętności komunikacyjne
Komunikacja niewerbalna:
- Mowa ciała (ton głosu, postawa ciała, sposób mówienia, ruchy gałek ocznych)
- Odczytywanie zachowań rozmówcy
- Spójność komunikacji
Omówienie i przećwiczenie wybranych umiejętności komunikacji werbalnej:
- Aktywne słuchanie: faktów i emocji
- Sztuka zadawania pytań: otwarte i zamkniete
- Odzwierciedlania
- Ciekawości
- Parafrazowanie-słuchanie ze zrozumieniem
- Podsumowania
- Komunikat od ,,Ja”
Bariery komunikacyjne
- ,,Dobra i zła komunikacja ‘’ : 4 sposoby komunikacji
- Przekształcanie wad naszych rozmówców w zalety
III. Indywidualne style komunikacji
- Kwestionariusza stylu komunikacji: sprawdzenie jakim stylem dana osoba się komunikuje
- Przedstawienie 4 stylów komunikacji
- 5 języków komunikacji
IV. Zamknięcie szkolenia
- Ewalucja
- Z czym kończę szkolenie ?