Teamwork
Jest to 2-dniowe szkolenie dla członków zespołu, którzy ze sobą współpracują.
Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.
Cele szkoleniowe:
- Poznanie siebie i swoich sposobów komunikacji
- Zdobycie umiejętności komunikowania się z osobami, które posługują się innymi kodami
- Poznanie zasad zdrowej i efektywnej komunikacji
- Wypracowanie działań wspierających efektywną komunikację
- Bliższe poznanie się członków zespołu
- Pozanie elementów asertywniości wspierających komunikację
- Poznanie metod, narzędzi które mogą wspierać efektywną komunikację
- Doświadczenie ról grupowych jakie są przyjmowane przez członków zespołu
Szkolenie dostarcza uczestnikom:
- Poznania swoich typów osobowości
- Doświadczenia komunikowania się z osobami, które posługują innym kodem
- Zdobycie umiejętności asertywnych niezbędnych podczas efektywnej komunikacji
- Możliwości rozpoznawania blokad komunikacyjnych i zarządzania nimi
- Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi
- Zdiagnozowania tego, co pomaga w komunikacji i umieć zastosować ów techniki
- Poznania 5 języków komunikacji i zdobycia umiejętności posługiwania się nimi
- Możliwości poznać bliżej swoich sposobów komunikacji
- Przećwiczenia możliwości zastosowania metod komunikacyjnych
Harmonogram szkolenia
I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.
- Ustalenie kontraktu na szkolenie
- Ustalenie celów szkolenia
- Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
II. Gra szkoleniowa
III. Asertywność w kontaktach
- „Ja jestem i ty jestes ok” – rola nastawienia do siebie i innych
- Radzenie sobie z negatywnymi opiniami i krytyką
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- Podstawe techniki asertywnej komunikacji
- Komunikat od „Ja”
IV. Wykorzystanie własnego potencjału w komunikacji
- Osobowość – identyfikacja jakim jesteśmy typem osobowości
- Osobowość a sposób komunikowania się
- Jaki jest mój styl komunikacji?Komunikacja według 5 języków komunikacji.
- Role grupowe wg Belbina
- Kwestionariusza stylu komunikacji: sprawdzenie jakim stylem dana osoba się
V. Umiejętności komunikacyjne
Komunikacja niewerbalna:
- Mowa ciała (ton głosu, postawa ciała, sposób mówienia, ruchy gałek ocznych)
- Oczytywanie zachowań rozmówcy
- Spójność komunikacji
Omówienie i przećwiczenie wybranych umiejętności komunikacji werbalnej:
- Aktywne słuchanie
- Odzwierciedlania
- Ciekawości
- Metafory
Bariery komunikacyjne
- ,,Dobra i zła komunikacja ‘’ : 4 sposoby komunikacji
- Przekształcanie wad naszych rozmówców w zalety
VI. Czego chcę w Tobie więcej?
VII. Zamknięcie szkolenia
- Ewalucja