Komunikacja w projekcie
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, zespołu który wspólnie realizują projekt.
Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.
Cele szkoleniowe:
- Nabycie umiejętności przygotowania do spotkania
- Nauczenie się skutecznej komunikacj mailowej
- Doświadczenie tworzenia planu spotkania
- Dowiedzenie się jakie są etapy i charakterustyka tworzenia się zespołu projektowego
- Doświadczenie czym są role zespołowe
- Dowiedzą się jakie stoją zadania przed osobą prowadzącą spotkanie
Szkolenie pozwoli uczestnikom:
- Dowiedzieć się na czym polega prowadzenie spotkania
- Nauczyć się elementów przygotowania się do spotkania
- Przećwiczenia umiejętność tworzenia planu spotkania
- Udoskonalenia umiejetność skutecznej komunikacji meilowej
- Dowiedzenia się jak tworzy się zespół i na co zwrócić uwagę jako osoba prowadząca spotkanie
- Dowiedzenia się jakie role występują w zespole
- Doświadczenia tego w jakie role zespołowe wchodzą najcześciej
- Zdobycia umiejętności planowania spotkań i ich prowadzenia
- Poznania czynników prowadzenia udanego spotkania
- Przećwiczenia zdobytych umiejetności
- Wypracowania metod komunikacji służącej zdrowej komunikacji
- Zrozumienia sposobów pokonywania barier w komunikacji
- Dowiedzieć się jakie stoją zadania przed osobą prowadząca spotkanie
Harmonogram szkolenia
I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.
- Ustalenie kontraktu na szkolenie
- Ustalenie celów szkolenia
- Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
- Omówienie elementów które działają i które nie działają w komunikacji
II. Tworzenie zespołu
- Etapy tworzenia się zespołu i ich charakterystyka
- Role w zespole wg Belbina
III. Rodzaje spotkań
- Spotkanie organizacyjne (zakłada udział uczestników): robocze np. przekazanie zadań lub dłuższe np. służace do podjęcia określonych decyzji
- Spotkania informacyjne (uczestnicy są tylko odbiorcami przekazu)
- Spotkania koncepcyjne
- Spotkania ,,pożar” służące szukaniu rozwiązań w trudnych sytuacjach
- Spotkania podsumowujące dany etap
IV. Kluczowe czynniki przygotowania do spotkania zespołu roboczego/projektowego
- Przygotowania do spotkania
1. Komunikacja z osoby w zepole projektowym (informacja mailowa o spotkaniu, jego temacie, przypisanie czasu, wysłanie zaproszenia, przypisanie ról, informacja o rodzaju spotkania)
2. Przygotowanie merytoryczne zapraszającego na spotkanie ( ustalenie celu oraz przebiegu spotkania, przygotowanie przekazywanych informacji, przygotowanie pomocy wykorzystywanych podczas spotkania,
- Podczas spotkania
1.Realizacja podjętych ustaleń (zadania osoby prowadzącej spotkanie)
- Działania po spotkaniu
1. Podsumowania spotkania jako element komunikacji z uczestnikom spotkania
V. Komunikacja w zespole projektowym pomiędzy spotkaniami
- Rodzaje i sposoby komunikacji członków zespołu w trakcie trwania całego projektu
VI. Zdrowa komunikacja
- Pisz skuteczniej: zasady komunikacji mailowej
- Uwaga na słowa- zdrowa semantyka
- Bariery komunikacyjne
1. ,Dobra i zła komunikacja ‘’ : 4 sposoby komunikacji
2. Przekształcanie wad naszych rozmówców w zalety
VII. Ćwiczenie warsztatowe
- Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu podczas którego zaprojektują wszystkie elementy jakie występują od momentu zaproszenia uczestników do wysłania podsumowania po spotkaniu.
VIII. Zamknięcie szkolenia
- Ewalucja szkolenia
- Z czym kończę??