Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie
,,Zarządzanie zasobami ludzkimi w projektach”
Uczestnicy:
Szkolenie przeznaczone jest dla koordynatorów projektów współpracujących z wolontariuszami i podwykonawcami chcących rozwijać, motywować w sposób który może być wsparciem podczas współpracy czy prowadzenia projektów.
Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.
Cele szkoleniowe:
- poznanie umiejętności i narzędzi potrzebnych do efektywnego zarządzania zespołem wolontariuszy i podwykonawców
- zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w projektach
- poznanie
- poznanie czynników wpływających na budowanie zespołu projektowego
- zapoznanie się z odpowiedzialności wynikającej ze stanowiska Projekt Menadżera
Szkolenie dostarcza uczestnikom:
- przyjrzenia się swojej roli jako lidera
- przećwiczenie wybranych umiejętności wykorzystywanych w zarządzaniu
- doskonalenie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów wynikających ze stanowiska Projekt Menadżera
- poznania podstawowych zadań wynikających z zarządzania zasobami ludzkimi w projekcie
- przyjrzenia się elementom budowania zespołu
- przyjrzeniu się wpływowi motywacji na zespół
Szkolenie jest tak zaprojektowane by doświadczyli Państwo wpływu różnych czynników na Państwa motywację i sprawdzili jak działają w praktyce różne jej elementy by móc wpłynąć na motywację wolontariuszy i by byli oni wizytówka Państwa organizacji.
Szkolenia, które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie, co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z którymi borykają się na co dzień w pracy.
Harmonogram szkolenia
1. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.
- Przedstawienie się uczestników i zebranie oczekiwań dotyczących szkolenia
- Przedstawienie celów szkoleniowych
- Ustalenie kontraktu na szkolenie
- Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
2. Kierownik projektu czy lider?
- Test na style zarządzania
- Jaki jestem liderem a jakim chcę być?
3. Etapy zarządzania zespołem
- Etapy pracy i rozwoju zespołu w projekcie
- Ustalenie kontraktu współpracy z zespołem i jednostką w zespole
- Poziomy i zasady delegowania zadań
- Zarządzanie przez cele i odpowiedzialność
– Ustalenie celów metodą Smart i metoda SPECIFY
– nieosiągalne cele demotywują
– kontrola i egzekwowanie celów
– ustalenie postępowania działań w sytuacji trudności wg siatki osiągnięcia celów
4. Budowanie zespołu projektowego
- Znaczenie celu w pracy zespołu projektowego
- Potrzeby członków zespoły(w dziedzinie zadań, utrzymania grupy, zasad funkcjonowania, rozwoju indywidualnego)
- Lider a zespół- jak inspirować zespół do samodzielności
– siła inspiratora (Hitler)
– nie motywuj innych dopuki nie nasz ich potrzeb
– motywuj umożliwiając rozwój
– motywacja przez wykorzystanie talentów
- Motywacje ludzi nastawionych na cele i na relacje
- Komunikacja z zespołem(motywujące spotkania, spotkania robocze, problemowe i celebrujące)
– informacja zwrotna
- wpływ komunikacji na zarządzanie zespołem
– siła informacji zwrotnej
– siła słowa -czego nie mówić
– Komunikacja ,,dobra i zła ”
– 4 sposoby komunikacji z wolontariuszem
– rozróżnienie typów osobowości i ich wpływ na pracę zespołu
– co zrobić gdy w grupie pojawi się kryzys i co on oznacza?
5. Zakończenie szkolenia
Metodyka Prowadzenia zajęć
Filozofia szkoleń i warsztatów
- Uczenie się na pozytywnym doświadczeniu – nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne
- Uczenie się na błędach – mylić się jest rzeczą ludzką, podziel się swoim błędem z innymi
- Praca oparta na procesie grupowym
- Ścisłe dostosowanie szczegółów szkolenia do specyfiki pracy uczestników szkolenia oraz oczekiwań firmy wobec ich obecnych i przyszłych działań,
- jednoznaczne przedstawienie uczestnikom celów szkolenia oraz praktycznych korzyści wynikających z ukończenia szkolenia,
- Docenienie doświadczenia i dorobku zawodowego uczestników, jako podstawy do wzmacniania automotywacji i chęci dalszego rozwoju,
- Przejrzysta forma szkolenia oraz odpowiednio dobrane metody szkoleniowe umożliwiające efektywny proces uczenia się i rozwijania umiejętności,
- tempo prowadzenia zajęć umożliwiające wszystkim uczestnikom pełne przyswojenie wiedzy i doskonalenie umiejętności praktycznych,
- stosowanie metod partycypacyjnych zapewniających aktywny udział wszystkich uczestników,
- atrakcyjna forma zajęć zwiększająca otwartość na nową wiedzę i umiejętności oraz satysfakcję z udziału w szkoleniu,
- koncentracja na dostarczeniu uczestnikom i firmie maksimum praktycznych korzyści