Skuteczna komunikacja interpersonalna
- Zapoznanie się uczestników
- Ustalenie kontraktu na szkolenie
- Zebranie oczekiwań szkoleniowych
Moduł I Komunikacja interpersonalna
- Czym komunikacja jest ?
- Co oznacza efektywna komunikacja?
- Bariery komunikacyjne
- Komunikacja „zła” i „dobra”
- Patrzenie na klienta (rozmówcę) z kilku perspektyw
- Zamiana naszych wad w zalety
Moduł II Wykorzystanie własnego potencjału w komunikacji
- Osobowość – identyfikacja jakim jesteśmy typem osobowości
- Osobowość a sposób komunikowania się
- Komunikacja według 5 języków komunikacji. Poznanie jaki jest mój?
Moduł III Rozwój umiejętności komunikacyjnych
- Analiza wykorzystywanych umiejętności komunikacyjnych na własnym przykładzie
- Aktywne słuchanie
- Zadawanie pytań
- Odzwierciedlanie
- Ciekawość
- Klaryfikacja i parafrazowanie
- Komunikacja od „Ja”
- Czym jest „cel rozmowy” w komunikacji. Cel i jego wykorzystanie.
- Ustalenie zasad relacji jako technika komunikacyjna
- Siła dawania uznania i feedbacku
Zakończenie szkolenia
- Z czym kończę szkolenie
- Ewaluacja szkolenia
Zastrzegamy sobie możliwość zmiany programu szkolenia..
Cele szkolenia:
- Rozwój umiejętności pokonywania przeszkód w komunikacji pomiędzy pracownikami zespołu a także w relacji klient
- Poznanie technik i narzędzi komunikacyjnych
- Nabycie umiejętności stosowania skutecznych metod komunikowania się
- Poprawienie swojej skuteczności komunikacyjnych w relacjach z innymi
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- Rozpoznawać blokady komunikacyjne i nimi zarządzać
- Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi
- Zdiagnozować to co im pomaga w komunikacji i umieć to zastosować
- Znać 5 języków komunikacji i posługiwać się nimi
- Mogli podczas szkolenia poznać bliżej swoje sposoby komunikacji i innych kolegów
- Sprawdzić i znaleźć sposoby na to gdy komunikacja „nie działa”
- Mogli czuć się pewniej w relacji między sobą i z klientami
- Zyskają otwartość do eksperymentowania w komunikacji
Metodyka Prowadzenia zajęć
Szkolenia, które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak, aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie, co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z pracy zawodowej , z którymi borykają się Państwo, na co dzień w pracy zawodowej.
Filozofia szkoleń
1. Uczenie się na pozytywnym doświadczeniu – nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne
2. Uczenie się na błędach – mylić się jest rzeczą ludzką, podziel się swoim błędem z innymi
3.Praca oparta na procesie grupowym
4. Ścisłe dostosowanie szczegółów szkolenia do specyfiki pracy uczestników szkolenia oraz oczekiwań firmy wobec ich obecnych i przyszłych działań,
- jednoznaczne przedstawienie uczestnikom celów szkolenia oraz praktycznych korzyści wynikających z ukończenia szkolenia,
- Docenienie doświadczenia i dorobku zawodowego uczestników, jako podstawy do wzmacniania automotywacji i chęci dalszego rozwoju,
- Przejrzysta forma szkolenia oraz odpowiednio dobrane metody szkoleniowe umożliwiające efektywny proces uczenia się i rozwijania umiejętności,
- tempo prowadzenia zajęć umożliwiające wszystkim uczestnikom pełne przyswojenie wiedzy i doskonalenie umiejętności praktycznych,
- stosowanie metod partycypacyjnych zapewniających aktywny udział wszystkich uczestników,
- atrakcyjna forma zajęć zwiększająca otwartość na nową wiedzę i umiejętności oraz satysfakcję z udziału w szkoleniu,
- koncentracja na dostarczeniu uczestnikom i firmie maksimum praktycznych korzyści